Skip to main content

Sesat Di Ambang Tahun Baru 2016




5 hari lewat.

Hai 2016! :) Wishing for new energy, new spirit, new hope. Still, the commitments remain the same. Sedih.

3 tahun menyambut tahun baru berjauhan dengan keluarga. Tapi itu tidak menghalang aku untuk melangkah ke tahun yang baru ini dengan keyakinan! perrggghhh, berkecai raga statement tak bole blah sangat. Actually, mood new year tak in sangat sebab time ini kami tengah bahagia dengan final exam. Nasib badan ini bertuah punya! 31hb takda paper pulaks. ihiks. Jadi, macam biasa kawan ajak berjimba. So? Marilah mari, kita berpeleseran. Berperang juga nak mencari kereta sewa. Last-last dapat kereta alza. Huntunglaaaaa kayaaaaaaa 


First time in my life celebrate new year eve di dalam panggung wayang! Dapat tak korang bayangkan, tengah-tengah orang lain terkinja-kinja di luar menyaksikan percikan bunga api, makan besar, yam seng dengan keluarga dan sahabat handai, kami pula mendongak ke atas melihat skrin demi menonton Dilwale -_-" Dapat tak bayangkan? krikkk kriiikk kriiikkk betuii la. Semua muka sendu. Luckily, tak sambut NYE dalam kereta dek lalu lintas sesak :) Kalau tidak, pasti hari tersebut dalam sejarah. 

Before that, terasa sangat kelaparan mengharung kesesakan ditambah lagi kesesatan. Ya Tuhan! Bertabahlah semata tahun baru. Lastly, decide tapau makanan di McD. 11.15 Dilwale start, masa tu kitorang masih lagi belum order apa-apa makanan. Ya ampun, manusia seperti semut mencari gula. Sesak. Semput napas lama-lama dalam McD -_-"

Wefie in the middle of crowd!

Single yet available :)

Langkah anak muda seperti kami tidak terhenti di Rawang sahaja. Malam masih awet muda sama seperti aku. ehems :P Jadi kawan ajak ke Danau Kota Uptown. Sesampai di sana pukul 3 pagi. Banyak kedai dah tutup! Cissss. Gara-gara banyak sesat lah ni -_-" Waze pun macam haze. Nasib baik, kepak ayam panggang yang sedap lagi murahhhhhhhhh nak mampus jadi penawar duka lara. 

7 kepak ayam bersamaan RM10. celah mana nak cari semurah ini? Sedap tau! Sampai ke hari ini rasanya masih melekat di tekak. Ok melampau.


Jangan fikir kami terus pulang ke rumah ye. Kawan suggest pergi ke Bukit Ampang. nak buat apa? Saja je nak melihat pemandangan Kuala Lumpur waktu-waktu pukul 4 pagi. Benarlah. KL sentiasa hidup. 

The light view of KL City from Bukit Ampang :) 
Gambar gelap sikit. Ai takda camera mahal nak shoot great view.

Hello from US 

The Bodyguards





New year. I wish, NEW ME :)

Sekian sahaja cerita ambang tahun baru yang sesat kerana waze. Haha. Bebal. Tapi serius, gua cakap sama lu, bab sesat-sesat ini bukan sahaja menspoilkan mood tapi turut membazirkan duit sebab tol, minyak, pembaziran masa, pembaziran caj telefon, bertekak sesama kawan, melalui highway yang sunyi. Damn! Tapi best. Yang buat kelakar punya, kawan yang drive selepas membayar tol pasti akan mengucapkan Happy New Year kepada penjaga tol. Senyum meleret mereka! Bukankah hidup ini begitu mudah untuk membuat orang lain tersenyum? Senyum... senyum selalu. Inilah cerita tahun baru aku. Sederhana tapi bermakna 




Comments

Lady Of ZFA said…
wahhh 7 kepak ayam rm10 . OMG ! murahh gilee..
dah la ain ni hantu kepak ayam.hahhaa.

selamat tahun baru .:)
TwentyTwo said…
Yeap darling..small things may cheers up others..Happy new year too beb :)
Meeniey Sykes said…
@Lady Of ZFA: Yes! Seriously. Di Uptown Danau Kota. Mungkin mereka nak clear smua makanan kot. sebab msa pergi tu, dah pkul 4 pagi. nak tutup kedai dah. Sedappp :)
Meeniey Sykes said…
@TwentyTwo: happy new year too. Have a blast new year

Popular posts from this blog

Pakaian Tradisional Lelaki Iban Sarawak

Something to be shared. Sebab aku rasa maklumat mengenai kaum Iban di Sarawak, kalau kita Google melambak yang mengarut dari yang tepatnya. Sebagai orang Iban, why not aku kongsi perkara ini. Untuk membantu diri sendiri dan juga orang lain. Aku pun tengah belajar bahasa Iban. Cetek lagi ilmu aku dalam bahasa ibunda sendiri. Btw, aku ambil Bahasa Iban sebagai minor di UPSI. Sebenarnya maklumat tersebut merupakan assigment aku. Kalau ada yang salah sila perbetulkan. Kalau-kalau la ada pihak yang arif bahasa Iban lalu di blog ini . Aku masih lagi belajar, Banyak benda yang aku tak tahu.

Photo taken from Google and Other Blogs :)

Lanjang Ngepan tradisional laki ke dikena ba pala dikumbai kitai lanjang. Bisi sebengkah perengka ba lanjang ke dikumbai ketapu. Ketapu nya digaga ari wi. Wi nya dianyam lalu chura iya nitihka peneka diri empu. Udah wi tembu dianyam sereta dicat, iya digelar kitai ketapu. Bisi mega ketapu dianyam sereta dicat nitihka chura burung kenyalang. Udah ketapu tembu diany…

Semalaman di Perkampungan Orang Asli

Tengah takda benda nak buat, hati aku terpanggil untuk update blog. Cewahhh! Penangan belek folder gambar lama la tu. Pengalaman bermalam di Perkampungan Orang Asli agak menarik bagi aku. Aku suka program yang berbentuk bring me out to other places. Aku jenis yang tidak boleh duduk di tempat yang sama dalam jangka panjang sebab aku cepat muak, stres, sakit kepala. Aku suka tempat yang boleh refresh emosi dan jiwa. Gitu!
Ok, let make it short. Program anjuran Persatuan Bahasa Iban UPSI di Perkampungan Orang Asli Pecah Batu ini berbentuk khidmat masyarakat. Program ini santai dan simple je. Pertama, mendekati penduduk orang Asli. Kedua, pertukaran cara hidup @ budaya. Kami kaum Iban memperkenalkan budaya kami dan begitu juga dengan mereka! Agak seronok sebenarnya kalau susunan program itu betul dan padat.
Program: Program Khidmat Masyarakat di Perkampungan Orang Asli Tempat: Kampung Pecah Batu, Perak Tarikh: 13 Mac - 15 Mac 2015

Program ini bermula 13/3/2015. Tapi beberapa orang antara…

Checklist Barang Penting & Keperluan

Untuk Continue Study !




Hye ! Morning Saturday :)
Bulan August is really tough for me . Banyak kemains benda nak settle . Huru hara kejap kepala hotak aku . Tapi takpa , sekali dalam setahun . kahkahkah . So , here i just wanna make a checklist for my own . Untuk kegunaan diri sendiri je . Aku jenis yang takmo serabut . Kena senaraikan bebetul apa yang penting dan perlu dibuat , dibeli , diuruskan , (dan banyak di lah senang cerita) dahulu . Malas nak menulis di atas kertas . Membazir aje . Kalau taip taip aje , tak perlu nak menebang pokok bagai . Alam sekitar tak musnah . Cuaca pun tak panas sangat . Terbakar kulit ahkak M ko tau . Tetiba pulak aku emo tahap stress .
Barang Penting  (kena settle dulu)

Print out semua borang 
Buat salinan & sahkan semua borang 
Bayar Yuran 
Permohonan PTPTN (dalam proses) 
Medical Check Up 
Upload Gambar Kad Matriks (UPSI) 
Flight Tickets 

Barang Keperluan :

*Pakaian

Baju kurung (9 helai . Mintak mintak cukup)
Baju & seluar sukan
Baju &…