Skip to main content

Dinner Di Bawah Cahaya Lampu Neon




Cubaan satu... dua... tiga... tajuk untuk mewujudkan suasana romantik dan sensual. Huhu. Geliiiii.

Minggu ini minggu study week merangkap minggu submit assignment KPD. Minggu depan dah start final exam. Stress tau. Nak nak lagi ramai kawan balik ke kampung halaman, melunas rindu. Hurmmm -_- Hidup ai agak membosankan. Kalau tidak dihutangi assignments, pasti exam. Kesian. Nak buek guane? Jalan ai tak mampu, maklumla semua harga barang dan perkhidmatan menjerut leher. Stress tau. Kau ingat kerja aku jadi student fikir pasal belajar je? Hello, ai ada life okay! nak juga fikir pasal kehidupan dan negara. Haha. Esok lusa praktikal, bergaji tiada, nak meneruskan kelangsungan hidup ataupun orang putih kata survive tu cemana? Lemasssssss .

I'm a type of perempuan yang suka buat self rewards bila dah penat, stres dan sedih. Caranya? Mudah seja bah! Dengan makanannnnnnnnnnnn, yeayyyyy! Setakat ini, aku hanya mampu manjakan diri dengan makanan. Dalam hati, nak sangat travel :'( Apa-apa pun, makanan boleh jadi self reward yang mewah and best! Cerita fasal makan, Tanjong Malim owns banyak cafe, restaurant, food stall, street stall, pasar malam and sebagainya as di sini himpunan para pelajar, staffs and lecturers. Nak kedai makanan yang macam mana? Semua ada. So here by, aku nak share about Lampu Neon Cafe :)

LampuNeon Cafe @ Tanjong Malim.

As for me, student bukan suka makan di luar. Student bukan ada duit pun! Tapi kekangan masa menyebabkan student lebih memilih untuk makan di luar. Mengapa memilih untuk makan di LampuNeon Cafe, sedangkan aku dah mention awal-awal tadi di Tanjong Malim banyak tempat nak makan. Begini, sebagai pelajar beberapa perkara diambil kira sebelum terjah kedai makan ;

1. Harga
2. janji perut kenyang
3. kebersihan.
dan bonus
4. SEDAP!

harga makanan di LampuNeon tidak terlalu overated dan tidak terlalu rendah. Harga makanan di sini harga kasih sayang. Maksudnya, semua golongan boleh bersorak sorai menikmati makanan di LampuNeon tanpa diskriminasi isi dompet :) Student tak kisah pasal sedap atau bersih, asal perut kenyang dan harga reasonable. Siapa yang pernah menjadi student, tau la macam mana kehidupan kais pagi makan maggie, kais petang makan mee sedap. Haha. Buat apa pengusaha kedai makan nak letak harga melambung? Buatlah sedikit ihsan kepada pelajar. Dari jauh pula makcik kedai makan menjawab "kami pun nak isi perut juga dik. Barang semua dah mahal." Sentap.


3 Dara Pingitan. Mari mari mari pilih! Barang baik punya :) *lariiiiii*

First time mengunjungi Cafe ini, aku tertanya-tanya mengapa semuanya vintage and banyak barang heavy metal? Walhal nama Cafe, LampuNeon. What very the classic name. Sangat berkontra dengan hiasan dalamannya. Ihiks. Itu pun nak jadi isu kan! Bersih. Selesa. Luas. Pelayan ramah. fast service. Semuanya tip top! Betul ke? Datang la sendiri ke sini :)






How about the foodies? Senang cerita, setakat ini semua makanan yang aku order, sangat menepati cita rasa tekak aku! Tekak aku tak high profile sangat, semua makanan boleh dimakan. Kecuali laksa, mee kari, mee bandung, tom yam. Aku tak pasti mengapa aku tak boleh terima makanan tersebut waima orang memuji makanan tersebut semulia mana -_- Western foods aku boleh terima, hampir semua. Oh nyums!

Chciken Burger + Cheese :)

3 layer tea. Kawan aku rasa, kurang manis. Aku suka minuman yang kurang manis :)

Nasi Goreng Cina. Rasa? Boleh tahan. kalau boleh, kurangkan pedas.
Tekak aku lain sikit kadang boleh keliru, nak menikmati kepedasan atau kesedapan :P

Fries. Agak masin sebab digoreng bersama perencah seakan kari. Tekak aku tak boleh terima makanan masin. Tapi ia memang masin. tetttt -_-

Tak ingat nama air ini apa. Tapi ai likeeeee it. 

Sizzling Yee Mee. Not bad. kalau sizzling Yee Mee ini dicinakan rasa dan cara masakannya, mungkin lagi uuuummppphhhh!


All in all, i rate it 4/5 stars. Ihiks. Makanan di sini semuanya dalam portion yang besar. Kuantiti mee dan nasi banyak. Saya suka saya suka! Meski pun begitu portionnya besaq, aku tetap tamak haloba. Aku pasti akan order main dish seperti nasi, mee, or chicken chop bersama dengan side dish like fries, burger or apa-apa je. Burger itu boleh tak dikategorikan sebagai side dish? ihiks :P Makan macam bela saka di perut. Woiii meja sebelah jangan lah jeling, tak pernah tengok orang makan? Sekeh kang kepala kau! Muehehehehe :P

Lampu Neon Cafe

Address: lot 8138, Jalan Ketoyong, 35900 Tanjong Malim, Perak, Malaysia.

*berdekatan Elite Futsal / keluar dari stesen KTM, jalan sedikit, cafe ini dalam arah bertentangan dengan stesen KTM.





Comments

Sally Samsaiman said…
tak makan char kuey teow? yg masak tu blogger femes kita tau..hihihi
Meeniey Sykes said…
@Sally Samsaiman:belum ada peluang nak cuba lagi air tangan broframestones. Selalu terpikir stall kat luar tu dh tutup sbb dtg sna time malam sikit.
Bro Framestone said…
Eh eh... dok Tg Malim ke?

Ada nampak stall kita dalam gambar diatas. If dtg nak rasa Char Kuey Teow, just bgtau je.
Meeniey Sykes said…
@Bro Framestone:Ye Bro. Stay tanjong malim. Study kat sini. Slalu nak merasa char kuey tiaw. tp slalu pergi sna malam sikit. mklum la berassgment dulu. Lpas tu buang stres dgn makan. bila smpai mcm nak tutup je stall kat luar. Cepat bebenau habis mungkin. trus x jadik.

Popular posts from this blog

Pakaian Tradisional Lelaki Iban Sarawak

Something to be shared. Sebab aku rasa maklumat mengenai kaum Iban di Sarawak, kalau kita Google melambak yang mengarut dari yang tepatnya. Sebagai orang Iban, why not aku kongsi perkara ini. Untuk membantu diri sendiri dan juga orang lain. Aku pun tengah belajar bahasa Iban. Cetek lagi ilmu aku dalam bahasa ibunda sendiri. Btw, aku ambil Bahasa Iban sebagai minor di UPSI. Sebenarnya maklumat tersebut merupakan assigment aku. Kalau ada yang salah sila perbetulkan. Kalau-kalau la ada pihak yang arif bahasa Iban lalu di blog ini . Aku masih lagi belajar, Banyak benda yang aku tak tahu.

Photo taken from Google and Other Blogs :)

Lanjang Ngepan tradisional laki ke dikena ba pala dikumbai kitai lanjang. Bisi sebengkah perengka ba lanjang ke dikumbai ketapu. Ketapu nya digaga ari wi. Wi nya dianyam lalu chura iya nitihka peneka diri empu. Udah wi tembu dianyam sereta dicat, iya digelar kitai ketapu. Bisi mega ketapu dianyam sereta dicat nitihka chura burung kenyalang. Udah ketapu tembu diany…

Semalaman di Perkampungan Orang Asli

Tengah takda benda nak buat, hati aku terpanggil untuk update blog. Cewahhh! Penangan belek folder gambar lama la tu. Pengalaman bermalam di Perkampungan Orang Asli agak menarik bagi aku. Aku suka program yang berbentuk bring me out to other places. Aku jenis yang tidak boleh duduk di tempat yang sama dalam jangka panjang sebab aku cepat muak, stres, sakit kepala. Aku suka tempat yang boleh refresh emosi dan jiwa. Gitu!
Ok, let make it short. Program anjuran Persatuan Bahasa Iban UPSI di Perkampungan Orang Asli Pecah Batu ini berbentuk khidmat masyarakat. Program ini santai dan simple je. Pertama, mendekati penduduk orang Asli. Kedua, pertukaran cara hidup @ budaya. Kami kaum Iban memperkenalkan budaya kami dan begitu juga dengan mereka! Agak seronok sebenarnya kalau susunan program itu betul dan padat.
Program: Program Khidmat Masyarakat di Perkampungan Orang Asli Tempat: Kampung Pecah Batu, Perak Tarikh: 13 Mac - 15 Mac 2015

Program ini bermula 13/3/2015. Tapi beberapa orang antara…

Luahan Hati Seorang Bohsia

Today is Friday . I'm free . Eh , bukan aku memang selalu free ke ? wakakaka . Ohkay serius sikit . TV show favourite dah nak start dah ni . fokus fokus fokusssss !
iklan ini ditaja oleh Loreal Paris .  Apa kaitan diri ku ini dengan Loreal Paris ? Tetiba (-_-")
Hye you all ! Selamat pagi ! apa khabar ? Anda , bersama saya pengacara pada hari ini Cik Meeniey Vogue The Best !! (lambai tangan) Anda sedang menyaksikan rancangan No Rumours No Glamours ! Nah , ko ada ? Kita akan kupas sedikit tajuk mengenai perjalanan hidup seorang bohsia bersama tiga orang tetamu jemputan iaitu Profesor Kiah , Datin Joyah dan bekas bohsia Cik Munah !
Main main jugak , gedik gedik jugak tapi aku tak sentuh fasal hidup orang lain . ewahhhh ! Isnin minggu depan , aku akan sitting for JPJ test pukul 2 petang . Harap semuanya berjalan dengan lancar . Sebulan dah aku belajar memandu . Dulu , hidup hidup aku ingat belajar drive sampai 3 bulan . Mana ada orang nak ajar engko sampai 3 bulan ? At least lah…