Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2014

Janji Hari Gawai !

31 Mei merupakan sambutan Hari Gawai bagi semua bangsa Dayak dan juga Tadau Kaamatan bagi suku kaum di Sabah .

Mereka yang berada di rumah panjang sedang membuat persiapan untuk menyambut pengabang . Rumah panjang pasti meriah sebab mereka yang berada di kota pulang untuk menyambut Gawai bersama keluarga ^_^ Tapi aku yang tidak balik sebab pengorbanan menuntut ilmu di negeri orang , menitis seketul seketul air mata , duduk sambil mendengar lagu Gawai di Youtube . Pesta Gawai dan Tadau Kaamatan di UPSI terpaksa ditangguhkan bagi menghormati kemangkatan Sultan Perak .

Teringat pada janji ayah yang nak melawat aku ke sini semasa Gawai . Ayah janji nak bawa mak dan adik-adik aku berkumpul bersama mak cik aku yang berada di negeri Sembilan untuk menyambut Gawai . Aku merajuk sebab aku kata tak dapat Gawai kali ini sebab mungkin tak ada cuti T____T Janji itu akan aku ingat selama-lamanya . Janji yang ayah buat tapi tidak sempat dikotakan :'( Aku seperti menanti deringan telefon daripad…

Aku Bukan Seorang Yang Baik

Semenjak dua menjak ni , perasaan aku tak menentu . otak aku pun tak menentu . aku pun tak tau nak cakap cam mana ! Hurmm . Sebab segala yang tak menentu tu lah menjadikan hidup aku kacau bilau ! Hidup aku sekarang tak tau nak cakap macam mana . Macam tak ada grace gitu orang putih cakap . Ada sesuatu yang menyebabkan aku selalu bagi negative thinking about people dan juga keadaan sekeliling . Aku belajar daripada banyak perkara . Dah lah perasaan aku hangin , otak aku mereng , ditambah lagi dengan amarah aku , haissshhhhh !! sampai aku terkadang bertindak di luar kawalan . Menyusahkan diri sendiri , seterusnya , menyusahkan orang lain juga .
Benar kata orang , nak menyesal ni selalunya lambat sikit . Dah buat baru menyesal . Manusia manusia . Aku pun manusia juga . Sering kali buat kesilapan . Kalau kesilapan yang sama diulang banyak kali , itu bukan kesilapan tapi pilihan . Orang yang mengulangi kesilapan banyak kali , memang bodoh . Macam orang yang tengah taip entry ni lah . Aku …

Mengamuk Hingga Pecah Pintu Rumah !

Weiii , ni apa kes lagi ni ? Gaduh dengan pakwe sebab lupa beli tisu basah untuk lap sisa aiskrim kat bibir ? Ke berperang dengan roomate / housemates sebab pindahkan seluar *tuuuutttt* yang dijemur ke tempat lain ? ekekekekeh .
Do you have been go through the situasion like : 
Kawan A : awak , assignments kita macam mana ? malam ini boleh jumpa tak ? Nak bincang dan siapkan apa yang patut .
Kawan B : awak fikir saya ni macam awak ke ?? Takda kerja lain ke ?? Tak boleh sabar ? Tau lah aku macam mana nak selesaikan ! Tak payah jumpa lah . Aku busy . Kau siapkan apa yang patut ! Serabut lah dengan awak ni !!
Derrrrrrrr , orang cakap elok-elok , dia melenting tak tentu pasal . Nasiblah dapat partner cenggini kan . Atas tu contoh lah ye . Kalau ada bersangkut paut pun , jangan salahkan sapa-sapa . Dah kehidupan di alam U ni sedemikian rupa . kalau takde masalah dengan assignments , sure bermasalah dengan orang sekeliling .
Iyo lahhh , marah itu perkara normal . Semua orang pasti pernah mar…