Skip to main content

Apa Ini Sebenarnya ?




Hye ! eheee . Morning ! August sudah . Please , treat me nice August :)

Aku sendiri tak tau nak taip kebendanya kat sini . 

Cuti raya kan ? Buat apa ? jejalan ? Terperap panjang kat rumah macam orang gila terperap di hospital gila ? I know i'm boring ! Begitu banyak perkara nak disiapkan . Terkejar kejar . Everything nak rush in hour . Busy ahkak M okeh . Sampai lupa diri sendiri ada blog ke idok ! Haha . Tinggal 2 benda je nak buat . PTPTN dan medical check up . Medical check up , harap harap lah boleh selesai esok . PTPTN , dah isi tapi bila nak sahkan , pandai kata "Maklumat Tidak Sah" Amboiihh , aku punya maklumat tau lah aku sendiri maklumat itu betul . Kikikikiki :P

Apa lagik ? (garu kepala sekejap) Aku lapar lah cium bau masakan dari dapur . Muahahaha . Tetiba . Perut aku main lagu keroncong untuk Ana sudah (-_-") Oh yeah , aku ada sedikit duit simpanan . Aku simpan dalam tabung . Aku tak suka simpan duit kertas . Aku suka simpan duit syiling . Hihik . Duit syiling nampak lebih kiut okeh , nampak lebih banyak walaupun bila dah dihitung tak banyak sangat pun jumlahnya :P Aku and my dad pecahkan tabung sebab dah putus asa dah tak terdaya nak menggorek guna pembaris . 

Sayang tengok duit masuk bank . Kalau masuk kedai nak shopping until collapse
apa ada aku kesah ?? Kannnnnnn (-_-)

And my urusan bank dah selesai sepenuhnya kot . Kita dah pergi bank islam bayar yuran pendaftaran dan buka akaun untuk PTPTN . Ingat senang nak sambung study . Stress ahkak ko tauuuuu . 

Easy to use BIMB services even there's no internet connection !
My God !! Biar betik ko ? Aihhh , betikkk !! Apatah lagi kalau kolaborasi bersama smartphone :)

Apa lagik ? Jap . Haritu kita pergi sekolah . Nak sahkan semua dokumen . Masuk lah bilik cikgu sorang ni . Rasa awkward . Dia keluar kejap . Aku main phone . Bila dia masuk balik , cecepat aku sembunyik kan phone . Eh , please lahhhhh . Dah EX student kot ! Haha . I is pelajar berdisiplin tauuuuuuuuu !! Sangat takut nak bawa benda yang membahayakan keselamatan nyawa dan nama if pergi sekolah . Ini bukan naik lif tekan sendiri tau (peribahasa apa yang aku cipta dengan sesuka hati . Menyedihkan) 

Never know , teachers' have a lot of works to do .
Tapi , orang kata kerja cikgu seketul habaq hang !
Cuti nya banyakkkkkkkkkkkkk !!
Change your impression people :)

Apa lagik ? Oh come onnnnnnn !! Idea come to mama sayangs ! Aku sendiri pun tak tau ini entri apaan sih ? Kahkahkah . Suka suki hati nak menaip . Jap . Ada benda cakap ! (tingggg ! mentol keluar) Sekarang , kerja aku marking kalender je . Semua perasaan ada . Sedih sebab duduk jauh daripada keluarga :'( . Excited sebab dapat continue study , jumpa ramai kawan ! Yeayyyy , lagiiiii first step dream memang nak belajar di Semenanjung Malaysia . Ehem ^___^v . Nervous sebab me like aku bakal belajar apa ? Boleh ke aku adapt with new environment ? Boleh ke aku itu , boleh ke aku ini ? Ngaaaaaaaaaaa >_< . God , help me to get out from this situation and guide me to handle it . Amen :)

SELAMAT HARI RAYA KAWAN KAWAN :)
Puasa belum abis lagikkkk -_- . Tak pa tak pa . Ucap awal apa ada hal ?



P/s : tolong bantu , cemana cara nak kurangkan rambut gugur ? Rambut aku banyak gila gugur . Start dari form 5 kot . Ini bukan masalah stress . Thanks 





Comments

Popular posts from this blog

Pakaian Tradisional Lelaki Iban Sarawak

Something to be shared. Sebab aku rasa maklumat mengenai kaum Iban di Sarawak, kalau kita Google melambak yang mengarut dari yang tepatnya. Sebagai orang Iban, why not aku kongsi perkara ini. Untuk membantu diri sendiri dan juga orang lain. Aku pun tengah belajar bahasa Iban. Cetek lagi ilmu aku dalam bahasa ibunda sendiri. Btw, aku ambil Bahasa Iban sebagai minor di UPSI. Sebenarnya maklumat tersebut merupakan assigment aku. Kalau ada yang salah sila perbetulkan. Kalau-kalau la ada pihak yang arif bahasa Iban lalu di blog ini . Aku masih lagi belajar, Banyak benda yang aku tak tahu.

Photo taken from Google and Other Blogs :)

Lanjang Ngepan tradisional laki ke dikena ba pala dikumbai kitai lanjang. Bisi sebengkah perengka ba lanjang ke dikumbai ketapu. Ketapu nya digaga ari wi. Wi nya dianyam lalu chura iya nitihka peneka diri empu. Udah wi tembu dianyam sereta dicat, iya digelar kitai ketapu. Bisi mega ketapu dianyam sereta dicat nitihka chura burung kenyalang. Udah ketapu tembu diany…

Semalaman di Perkampungan Orang Asli

Tengah takda benda nak buat, hati aku terpanggil untuk update blog. Cewahhh! Penangan belek folder gambar lama la tu. Pengalaman bermalam di Perkampungan Orang Asli agak menarik bagi aku. Aku suka program yang berbentuk bring me out to other places. Aku jenis yang tidak boleh duduk di tempat yang sama dalam jangka panjang sebab aku cepat muak, stres, sakit kepala. Aku suka tempat yang boleh refresh emosi dan jiwa. Gitu!
Ok, let make it short. Program anjuran Persatuan Bahasa Iban UPSI di Perkampungan Orang Asli Pecah Batu ini berbentuk khidmat masyarakat. Program ini santai dan simple je. Pertama, mendekati penduduk orang Asli. Kedua, pertukaran cara hidup @ budaya. Kami kaum Iban memperkenalkan budaya kami dan begitu juga dengan mereka! Agak seronok sebenarnya kalau susunan program itu betul dan padat.
Program: Program Khidmat Masyarakat di Perkampungan Orang Asli Tempat: Kampung Pecah Batu, Perak Tarikh: 13 Mac - 15 Mac 2015

Program ini bermula 13/3/2015. Tapi beberapa orang antara…

Luahan Hati Seorang Bohsia

Today is Friday . I'm free . Eh , bukan aku memang selalu free ke ? wakakaka . Ohkay serius sikit . TV show favourite dah nak start dah ni . fokus fokus fokusssss !
iklan ini ditaja oleh Loreal Paris .  Apa kaitan diri ku ini dengan Loreal Paris ? Tetiba (-_-")
Hye you all ! Selamat pagi ! apa khabar ? Anda , bersama saya pengacara pada hari ini Cik Meeniey Vogue The Best !! (lambai tangan) Anda sedang menyaksikan rancangan No Rumours No Glamours ! Nah , ko ada ? Kita akan kupas sedikit tajuk mengenai perjalanan hidup seorang bohsia bersama tiga orang tetamu jemputan iaitu Profesor Kiah , Datin Joyah dan bekas bohsia Cik Munah !
Main main jugak , gedik gedik jugak tapi aku tak sentuh fasal hidup orang lain . ewahhhh ! Isnin minggu depan , aku akan sitting for JPJ test pukul 2 petang . Harap semuanya berjalan dengan lancar . Sebulan dah aku belajar memandu . Dulu , hidup hidup aku ingat belajar drive sampai 3 bulan . Mana ada orang nak ajar engko sampai 3 bulan ? At least lah…