Skip to main content

AWAS ! ENTRY BERMOTIF. ELAKKAN MEMBACANYA




Mish Meeniey Empire


dushhh ! dushhh ! waaa... nak pengsan aku tengok hidung adik aku berdarah. tatotnyew itew (>.<) macam ni ke nak jadi doktor or nurse ?! (ayat bajet kira dapat jadi doktor or nurse) memang terketar ketar mulut tengok darah mengalir laju dari hidung adik aku. tu lah...sapa suruh main kat luar tengahari tadi ???!!!! dah laa panas gila VIVA ! sekeh kang kepala ! eh,family kita marah kita kalau kita marah adik kita. adik kita tu langsung tak boleh nangis laa,tak boleh sentuh laa,tak boleh tu lah. apa apa pun tak boleh. sikit sikit nak nanges. kang nangis,dia tanya kita sayang dia ke tak. then minta cium minta peluk. kalau tak,makin kuat dia nanges sambil sepak segala benda kat bilik. eee...over taw !! ok. i know u will get bored if i'm continue about my trip to miri for day 2 (tengok ada orang dah cepat cepat tekan butang pangkah) tak apa laa. ada aku kisah ?! jeless lettew. puiii...




sumpah sempritt ngan korang ! makanan kat miri semua nya mahal mahal. lebih baik makan fastfood such as KFC,McD & others sebab harga tetap compare to kedai biasa. nasi sepinggan sampai duwobeles rengget jang. mampu ko ?




makan lah yang mampu je. janji perut kenyang. ni makan kat kedai al al apa tah. tak ingat pulak nama nya. yelah,a month ago dah trip ni. wkwkwk




sebelum pergi ke taman awam miri. kitorang cuci mata kat mall. malas lah nak ambek gambar kat mall. macam lah kat sibu tak ada mall. ye dak ? ni sengaja tak nak tempek gambar sendiri dulu. bagi suprise sikit. muehehehe.
 



 muka tak jelas sangat. tak apa laa. janji aku rasa aku tinggi semacam kat gambar ni. plus,nampak slim sikit. sikit je. jangan nak mengade ngade ok. muehehehe.
 



 kita kembali gemuksss ;'/ gambar je chill chill. tapi kat hati OMK (oh-mak-ku) gayat abisss !! siap berpegang tangan ngan kawan. sedangkan baru 5 orang je guna jambatan gantung ni. maximum dia 10 orang only. ok bye !




single craft keju ! sapa rasa dia nak book. bagi tau aku erk. taip perasantan <jarak> nama korang dan hantar kan ke 999. muahaha. tak fasal fasal nanti polis datang rumah aku. larikkkkkk !




kenapa semua gambar aku blurrr ?! mencikk tau ! (>,<) cisss...




ada sensored scene sikit. so kena blurrr kat part tu. teetttt. tak sangka pulak ada peluang tengok anak anak monyet ni gayut gayut kat tengah tengah bandar miri. hebat lah !




eh ! nakal sehh anak anak cimpazi dua ekor ni. tambah ngan ekor nye sekali jadi 4 pulak ye dak. gerenti orang yang jaga taman awam ni tak cukup bela sampai anak anak cimpazi ni gayut tak senonoh.




eee... muat ke baby giant ni masuk dalam terowong ni ?! tak sangka dah tua tua masih main benda ni. eh ! kita baru 15 tahun tau :P
 
OMBAK RINDU
antara scene yang meletup di pasaran ! shooting place kat pantai Tanjung Lubang Miri. box office nyah. kalah cerita KL Gangster. hahaha. jangan lupa beli DVD yang ori taw. berombak di pawagam pada 1 JUN 2012. semua pelakon Ombak Rindu akan berada di semua pawagam. jangan lupa dapat kan signature yang asli lagi ori. (rasa nak bagi flying kick kat budak meeniey ni) gambar yang ada watermark is a special pix. harap paham ! (^___<)




Izzah & Haris. babak selepas izzah kena sepak terajang dalam bilik air sebab ada gosip izzah ni nanges rindu nak main ombak. masalah masalah. ni haris tengah nak pujuk pujuk lah ni.
Izzah : woott...kitew rindu nak main ombak & jetski dengan abang haris
Haris : ok. nanti bukan takat main ombak & jetski je. main bina istana pasir & main tanam tanam diri kat dalam pasir pun boleh. jangan merajuk erk !
 

oh abang haris ku ! di mana di kau berada ?? dah lenguh dah kaki aku tunggu kat tepi pantai ni. kulit aku pun dah sunburn dah. semua orang pandang aku sebab aku tercegat kat sini mengalahkan pokok kelapa di sisi aku. (T______T)

Mila & Haris
Mila : abang haris jumpa aku,cik puan Izzah tak tau ke ?
Haris : dia tau pun tak apa ! dia tu baik hati. tak pernah marah marah. hehehe.
Mila : eh ! tu bukan izzah ke tercegat tepi pantai ?? dia macam dah nampak kite dua lah.
Haris : betul ke ? eh,jom lah nyorok terjun bawah laut !!

 Datuk Sufiah & Haris
Haris : ibu,aku binggung nak pilih mila or izzah. aku suka dua dua.
DS : tak apa lah Haris. Syarikat kita besar. ko kawin lah dua dua. beranak banyak banyak. then,bolehlah bagi bagi anak mana satu nak suruh jaga syarikat kita. 

feeling feeling sorang diri. haris tak ada ! sedang snoorkling dengan mila. kalau haris ada then ambik posisi kat belakang aku,bukan ombak rindu lagi scene gamak nye. scene Titanic terus set !

 e'eh ! izzah dengan mila dah berbaik lah. holoh holoh holoh sweet nyew ! same same kaler pupel pulak baju. kita duduk satu rumah sebab Haris kata malas nak buat jadual bagi bagi masa untuk kami berdua. muahahaha.

kenape tak ada layang layang hanyut kat sini ?




Comments

Popular posts from this blog

Pakaian Tradisional Lelaki Iban Sarawak

Something to be shared. Sebab aku rasa maklumat mengenai kaum Iban di Sarawak, kalau kita Google melambak yang mengarut dari yang tepatnya. Sebagai orang Iban, why not aku kongsi perkara ini. Untuk membantu diri sendiri dan juga orang lain. Aku pun tengah belajar bahasa Iban. Cetek lagi ilmu aku dalam bahasa ibunda sendiri. Btw, aku ambil Bahasa Iban sebagai minor di UPSI. Sebenarnya maklumat tersebut merupakan assigment aku. Kalau ada yang salah sila perbetulkan. Kalau-kalau la ada pihak yang arif bahasa Iban lalu di blog ini . Aku masih lagi belajar, Banyak benda yang aku tak tahu.

Photo taken from Google and Other Blogs :)

Lanjang Ngepan tradisional laki ke dikena ba pala dikumbai kitai lanjang. Bisi sebengkah perengka ba lanjang ke dikumbai ketapu. Ketapu nya digaga ari wi. Wi nya dianyam lalu chura iya nitihka peneka diri empu. Udah wi tembu dianyam sereta dicat, iya digelar kitai ketapu. Bisi mega ketapu dianyam sereta dicat nitihka chura burung kenyalang. Udah ketapu tembu diany…

Semalaman di Perkampungan Orang Asli

Tengah takda benda nak buat, hati aku terpanggil untuk update blog. Cewahhh! Penangan belek folder gambar lama la tu. Pengalaman bermalam di Perkampungan Orang Asli agak menarik bagi aku. Aku suka program yang berbentuk bring me out to other places. Aku jenis yang tidak boleh duduk di tempat yang sama dalam jangka panjang sebab aku cepat muak, stres, sakit kepala. Aku suka tempat yang boleh refresh emosi dan jiwa. Gitu!
Ok, let make it short. Program anjuran Persatuan Bahasa Iban UPSI di Perkampungan Orang Asli Pecah Batu ini berbentuk khidmat masyarakat. Program ini santai dan simple je. Pertama, mendekati penduduk orang Asli. Kedua, pertukaran cara hidup @ budaya. Kami kaum Iban memperkenalkan budaya kami dan begitu juga dengan mereka! Agak seronok sebenarnya kalau susunan program itu betul dan padat.
Program: Program Khidmat Masyarakat di Perkampungan Orang Asli Tempat: Kampung Pecah Batu, Perak Tarikh: 13 Mac - 15 Mac 2015

Program ini bermula 13/3/2015. Tapi beberapa orang antara…

Checklist Barang Penting & Keperluan

Untuk Continue Study !




Hye ! Morning Saturday :)
Bulan August is really tough for me . Banyak kemains benda nak settle . Huru hara kejap kepala hotak aku . Tapi takpa , sekali dalam setahun . kahkahkah . So , here i just wanna make a checklist for my own . Untuk kegunaan diri sendiri je . Aku jenis yang takmo serabut . Kena senaraikan bebetul apa yang penting dan perlu dibuat , dibeli , diuruskan , (dan banyak di lah senang cerita) dahulu . Malas nak menulis di atas kertas . Membazir aje . Kalau taip taip aje , tak perlu nak menebang pokok bagai . Alam sekitar tak musnah . Cuaca pun tak panas sangat . Terbakar kulit ahkak M ko tau . Tetiba pulak aku emo tahap stress .
Barang Penting  (kena settle dulu)

Print out semua borang 
Buat salinan & sahkan semua borang 
Bayar Yuran 
Permohonan PTPTN (dalam proses) 
Medical Check Up 
Upload Gambar Kad Matriks (UPSI) 
Flight Tickets 

Barang Keperluan :

*Pakaian

Baju kurung (9 helai . Mintak mintak cukup)
Baju & seluar sukan
Baju &…