Skip to main content

ENTRY YANG BAJET SUPER HOT !

 
 
Photobucket 
 
seronok nye cuti. tiap tiap hari boleh mengadap blog. tiap tiap hari boleh online manjanggg ! walaupun kadang kadang nak keluar air mata sebab line berusband nie sangat slow. kalaw kita berusaha dalam melaku kan sesuatu yang kita suka lambat laun hasil nye akan kita nampak jugak ye dak ? sama jugak lah dalam ber-blog nie. ber-blog nie one of my faveret hobbies. dulu,rasa payah sangat nak ber-belog. susah nak cari readers. tapi sekarang nie,hurmm ! ada lah jugak secret admires (eh yeke ? ada ke ? mati lerrr perasan) tapi tak kot banyak sangat. yang penting ada kan ? daripada tak ada langsung. blog murahan nie ada jugak orang nak masuk. syukur sangat sangat. hari tu aku ada buat satu entri. tajuk dia kira bajet hot semacam tapi content entry tu biasa biasa je lah. tak sangka pulak entry tu yang dominan. ramai yang view entry tu. nak baca jugak ? klik ----> SINI 
 
 klik untuk lebih jelas ;)
 
 
kalaw kita nak tackle orang lain. harus lah bijak mengambik kesempatan and pandai menggunakan taktik yang keji. muehehehehe. buat lah satu tajuk yang buat orang lain rasa tak sabar sabar nak buka u alls punya entry tu. bagi korang. tade lah banyak sangat orang view entry tu. bagi aku,dah kira banyak dah orang yang sanggup view entry merapu tu. i'm not really good in sharing opinions or thoughts. aku tak cukup baik nak bercerita fasal orang lain. sebab tu lah blog aku nie tak ada tips,tutorials,resepi or what ever yang boleh menarik orang lain selalu masuk blog nie. aku hanya bagus bercerita fasal diri aku sendiri. well,i know myself better than u. hahahaaha.  that's why aku prefer blog ni as a personal blog. kalaw ada mereka yang view and follow blog nie,aku rasa bertuah sangat. sebab apa ?! itu bermaksud,ada jugak orang yang tertarik dengan kehidupan aku seperti kanak kanak ribena. oh ya ! sebelum terlupa. thankz kepada followers aku. makin hari makin bertambah. sudi sudi lah komen k.
 
 
p/s : jadilah diri sendiri. jangan ikut orang lain. itu lah pesanan eykameow untuk aku.
 
 
 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Pakaian Tradisional Lelaki Iban Sarawak

Something to be shared. Sebab aku rasa maklumat mengenai kaum Iban di Sarawak, kalau kita Google melambak yang mengarut dari yang tepatnya. Sebagai orang Iban, why not aku kongsi perkara ini. Untuk membantu diri sendiri dan juga orang lain. Aku pun tengah belajar bahasa Iban. Cetek lagi ilmu aku dalam bahasa ibunda sendiri. Btw, aku ambil Bahasa Iban sebagai minor di UPSI. Sebenarnya maklumat tersebut merupakan assigment aku. Kalau ada yang salah sila perbetulkan. Kalau-kalau la ada pihak yang arif bahasa Iban lalu di blog ini . Aku masih lagi belajar, Banyak benda yang aku tak tahu.

Photo taken from Google and Other Blogs :)

Lanjang Ngepan tradisional laki ke dikena ba pala dikumbai kitai lanjang. Bisi sebengkah perengka ba lanjang ke dikumbai ketapu. Ketapu nya digaga ari wi. Wi nya dianyam lalu chura iya nitihka peneka diri empu. Udah wi tembu dianyam sereta dicat, iya digelar kitai ketapu. Bisi mega ketapu dianyam sereta dicat nitihka chura burung kenyalang. Udah ketapu tembu diany…

Semalaman di Perkampungan Orang Asli

Tengah takda benda nak buat, hati aku terpanggil untuk update blog. Cewahhh! Penangan belek folder gambar lama la tu. Pengalaman bermalam di Perkampungan Orang Asli agak menarik bagi aku. Aku suka program yang berbentuk bring me out to other places. Aku jenis yang tidak boleh duduk di tempat yang sama dalam jangka panjang sebab aku cepat muak, stres, sakit kepala. Aku suka tempat yang boleh refresh emosi dan jiwa. Gitu!
Ok, let make it short. Program anjuran Persatuan Bahasa Iban UPSI di Perkampungan Orang Asli Pecah Batu ini berbentuk khidmat masyarakat. Program ini santai dan simple je. Pertama, mendekati penduduk orang Asli. Kedua, pertukaran cara hidup @ budaya. Kami kaum Iban memperkenalkan budaya kami dan begitu juga dengan mereka! Agak seronok sebenarnya kalau susunan program itu betul dan padat.
Program: Program Khidmat Masyarakat di Perkampungan Orang Asli Tempat: Kampung Pecah Batu, Perak Tarikh: 13 Mac - 15 Mac 2015

Program ini bermula 13/3/2015. Tapi beberapa orang antara…

Luahan Hati Seorang Bohsia

Today is Friday . I'm free . Eh , bukan aku memang selalu free ke ? wakakaka . Ohkay serius sikit . TV show favourite dah nak start dah ni . fokus fokus fokusssss !
iklan ini ditaja oleh Loreal Paris .  Apa kaitan diri ku ini dengan Loreal Paris ? Tetiba (-_-")
Hye you all ! Selamat pagi ! apa khabar ? Anda , bersama saya pengacara pada hari ini Cik Meeniey Vogue The Best !! (lambai tangan) Anda sedang menyaksikan rancangan No Rumours No Glamours ! Nah , ko ada ? Kita akan kupas sedikit tajuk mengenai perjalanan hidup seorang bohsia bersama tiga orang tetamu jemputan iaitu Profesor Kiah , Datin Joyah dan bekas bohsia Cik Munah !
Main main jugak , gedik gedik jugak tapi aku tak sentuh fasal hidup orang lain . ewahhhh ! Isnin minggu depan , aku akan sitting for JPJ test pukul 2 petang . Harap semuanya berjalan dengan lancar . Sebulan dah aku belajar memandu . Dulu , hidup hidup aku ingat belajar drive sampai 3 bulan . Mana ada orang nak ajar engko sampai 3 bulan ? At least lah…