Skip to main content

STUDENTS SEKARANG BOLEH KAYA TANPA KERJA

 
 
Photobucket 
"jangan kawin awal.kalaw nak kawen cari lah laki yang kaya kaya especially untuk girls. kalaw boifren awak kata sanggup renang lautan api semasa korang bercinta. suruh dia renang sorang sorang. orang kata kebahagiaan tak boleh dibeli dengan duit. kalaw merempat kat tepi jalan dengan dia yang takda apa apa. engko bahagia ?!"
 
petang korangggg ! dialog di atas dipetik daripada pesanan cikgu bahasa malaysia kitorang masa form 3. aku masehhh ingat lagik sampai sekarang. rindu sensangat dengan korang. tak kesah lah korang nak rindu ngan aku atau tak (-.-") aku sentiasa sedar siapa aku nie. aisehhhmenn. huhuhu. aku selalu je mengeluh jadik students sekolah. tak reti nak bersyukur. ada ada je perkara nak di jadikan isu kat sekolah. "STPM nie susah lah" "nape tahun kitorang tak gunakan sistem modulla" mintak itu mintak ini tak abes abes. sedangkan jadik seorang student nie aje boleh cepat jadik kaya. yerrr ! aku kaya aku kaya ! muehehehehe. mengeletar kalau sebut fasal benda benda macam nie. 
 
dalam sedar tak sedar. seorang students berjaya mengalahkan para cikgu yang gaji nya beribu sedangkan students tak bergaji. eh ! dah nama nya students,takda gajilah kan. kalaw ada gaji pun apa salah nya kan ?! (sambil blink blink kan mata) hahahahaha (^____________^) tapi seriusly,betul student nie kaya kaya. awal januari,semua student dapat voucher buku 200. selang beberapa hari tu,terima biasiswa. rm900 untuk pelajar aliran sastera. and seribu berapa tah untuk pelajar sains. kalaw tak silap lah. semalam,guru kelas kitorang masuk tiba tiba ke kelas (eh,logik lah kan dia masuk kelas) sedangkan takda period dia haritu. dia datang nak edarkan borang permohonan labtop satu malaysia !! yeahh ! harap harap dapat. tamak kan aku nie. dah ada labtop,masih nak lagik ?? koleksi engkooo...koleksi labtop ! amacam ? students sekarang kaya kaya kan ? heee. ok bye !
 
 
 
*bulan februari,bulan yang aku tunggu. awwww !*
 
 

 

Comments

Popular posts from this blog

Pakaian Tradisional Lelaki Iban Sarawak

Something to be shared. Sebab aku rasa maklumat mengenai kaum Iban di Sarawak, kalau kita Google melambak yang mengarut dari yang tepatnya. Sebagai orang Iban, why not aku kongsi perkara ini. Untuk membantu diri sendiri dan juga orang lain. Aku pun tengah belajar bahasa Iban. Cetek lagi ilmu aku dalam bahasa ibunda sendiri. Btw, aku ambil Bahasa Iban sebagai minor di UPSI. Sebenarnya maklumat tersebut merupakan assigment aku. Kalau ada yang salah sila perbetulkan. Kalau-kalau la ada pihak yang arif bahasa Iban lalu di blog ini . Aku masih lagi belajar, Banyak benda yang aku tak tahu.

Photo taken from Google and Other Blogs :)

Lanjang Ngepan tradisional laki ke dikena ba pala dikumbai kitai lanjang. Bisi sebengkah perengka ba lanjang ke dikumbai ketapu. Ketapu nya digaga ari wi. Wi nya dianyam lalu chura iya nitihka peneka diri empu. Udah wi tembu dianyam sereta dicat, iya digelar kitai ketapu. Bisi mega ketapu dianyam sereta dicat nitihka chura burung kenyalang. Udah ketapu tembu diany…

Semalaman di Perkampungan Orang Asli

Tengah takda benda nak buat, hati aku terpanggil untuk update blog. Cewahhh! Penangan belek folder gambar lama la tu. Pengalaman bermalam di Perkampungan Orang Asli agak menarik bagi aku. Aku suka program yang berbentuk bring me out to other places. Aku jenis yang tidak boleh duduk di tempat yang sama dalam jangka panjang sebab aku cepat muak, stres, sakit kepala. Aku suka tempat yang boleh refresh emosi dan jiwa. Gitu!
Ok, let make it short. Program anjuran Persatuan Bahasa Iban UPSI di Perkampungan Orang Asli Pecah Batu ini berbentuk khidmat masyarakat. Program ini santai dan simple je. Pertama, mendekati penduduk orang Asli. Kedua, pertukaran cara hidup @ budaya. Kami kaum Iban memperkenalkan budaya kami dan begitu juga dengan mereka! Agak seronok sebenarnya kalau susunan program itu betul dan padat.
Program: Program Khidmat Masyarakat di Perkampungan Orang Asli Tempat: Kampung Pecah Batu, Perak Tarikh: 13 Mac - 15 Mac 2015

Program ini bermula 13/3/2015. Tapi beberapa orang antara…

Checklist Barang Penting & Keperluan

Untuk Continue Study !




Hye ! Morning Saturday :)
Bulan August is really tough for me . Banyak kemains benda nak settle . Huru hara kejap kepala hotak aku . Tapi takpa , sekali dalam setahun . kahkahkah . So , here i just wanna make a checklist for my own . Untuk kegunaan diri sendiri je . Aku jenis yang takmo serabut . Kena senaraikan bebetul apa yang penting dan perlu dibuat , dibeli , diuruskan , (dan banyak di lah senang cerita) dahulu . Malas nak menulis di atas kertas . Membazir aje . Kalau taip taip aje , tak perlu nak menebang pokok bagai . Alam sekitar tak musnah . Cuaca pun tak panas sangat . Terbakar kulit ahkak M ko tau . Tetiba pulak aku emo tahap stress .
Barang Penting  (kena settle dulu)

Print out semua borang 
Buat salinan & sahkan semua borang 
Bayar Yuran 
Permohonan PTPTN (dalam proses) 
Medical Check Up 
Upload Gambar Kad Matriks (UPSI) 
Flight Tickets 

Barang Keperluan :

*Pakaian

Baju kurung (9 helai . Mintak mintak cukup)
Baju & seluar sukan
Baju &…