Skip to main content

SAYA RINDU CIKGU. MANA CIKGU SEKARANG ? CIKGU PINDAH SEBAB SAYA....


 
 
Photobucket 
 
ehem ehem. ada orang tak ? or semua orang dah berambus sebab boring tengok muka aku ? alaaa,jangan lah macam tu. i'm begging on you (T_____T) kalaw korang takde,sapa lah lagi yang sudi masuk blog nie. aku belum makan tengah hari lagi. baru je lepas makan durian. pukul 12 makan mee sedaaapp. masih terasa lagi kenyang kat usus usus nih. well sentiasa buat explanation walaupun tak ada orang tanya. tapiiiiii ada aku kesah ?? muehehehehe. korang taw takkk ? selama aku sekolah,aku tak penah ada cikgu favoret. leceh aah nak fikir cikgu mana yang aku suka. kang aku fikir tak boleh yang baek baek. aku nampak semua keburukan dia. tak pandai bergaya lah,mulut kalaw bercakap sentiasa tempias,suka marah marah ape semua. dah satu hal aku tak dapat berkat time exam. lebih baek buat tak taw :) so,entry ni ada kaitan dengan cikgu lah kira nya.
 
masa aku tingkatan dua,perangai aku sewel ala ala budak kurang ajar. nak rock lah kenkonon nye. tapi rock tu tak menjadi. aihhhhhh ? pelajar perempuan pun macam tu ? (terbeliak mata engkoooo) tambah lagi bergaul dengan budak laki laki yang jahanam nak mampus !!! ngerrrrr. sengsara. peristiwa nie dah lama berlaku. aku tak ingat kejadah nya aku & kawan perempuan aku tu gaduh gaduh dengan cikgu pendidikan sivik kitorang. mybe tak siap kerja rumah ke tak hengat pulak. pastu cikgu tu kata kat aku "dah jauh betul awak berubah.dah tak macam awak tingkatan 1" aku tak jawab. senggih senggih macam kerang busuk. kawan aku yang tolong jawab "cikgu,semua manusia boleh berubah !" then,cikgu tu kata "tapi bukan berubah ke arah negatif" aku masih ingat lagi masa form 1. cikgu tu pernah bagi aku coklat.
 
the next day,aku and kawan aku. sorang pompuan and 2 orang lelaki escape sekolah !! maksudnye,kitorang berempat. sentappp aty makk nak. guna motorsikal pegi daerah lain. nahhh kaw mampu ?! dahlah masa tu aku pakai baju sekolah. naik motosikal dengan baju kurung sekolah (>.<") gilaaaaaa. kalaw boleh aku tanak ingat benda tu. sampai je kat tempat tu,2 orang kawan lelaki kitorang tu masuk cybercafe. aku macam mana lah nak masuk cc. nak mampus kena antar pegi lokap pakai baju sekolah masuk cc ?? nasib memang malang lah kan. tup tuppp ada polis meronda. mengeletar seluruh badan. nasib baik aku & kawan aku tu sempat larikkkkk. tak sempat nak bagi tau dorang yang kat cc,aku tinggalkan note kat moto biar mereka berdua tak risau. aku & kawan aku tu,tak terus balik rumah. kang kantoi kang. so,kitorang bersembunyik kat kawasan semak. kalaw ingat balik kat hal tu tak taw nak gelak ke nak ketawa. cikgu sivik tu dah tau dah yang kitorang pegi escape. tapi dia tak bagitaw sesape pun.
 
zaman jahiliah ~ time ni masih suka suki sensangettt me-lepak

kitorang gaduh dengan cikgu memang dekat dekat akhir tahun. last day sekolah,macam biasa aku tak akan hadir. malas nak hadir. dahlah perhimpunan berjam jam. kalaw aku nie jenis yang malas bernafas,dah lama dah aku join orang lain pengsan. tak dengar pun ura ura khabar angin cikgu sivik tu nak pindah. tup tup,dia antara cikgu yang akan pindah. cikgu tu dah lama mengajar kat sekolah kitorang. aik. terkejut taw tak. dosa & kesalahan aku belum di ampunkan lagi. kawan aku sorang tu dah mintak maaf dah sambil nanges nanges peluk cikgu tu. aku contact cikgu tu pun dalam beberapa kali je. lepas tu lost contact. so,korang....yang masih belajar tu. jangan sesekali taw lawan or gaduh dengan cikgu korang. tak dapat berkat kang. menyesal kang. nasib baik aku sempat berubah. kalaw tak,dah jadi budak rosak akhlak dah. it look alike TUHAN masih sayangkan aku. aku serba salah. kalaw aku pikir pikir balik,macam cikgu tu pindanh sebab aku pulak kan ? aku nak cari cikgu tu. facebook dia pun aku tak jumpa pilak. rindu dengan cikgu tu. uhuk uhuk ! saje je nak bagitaw korang yang aku ni jahat. heeee. ok berambus.






Comments

Popular posts from this blog

Pakaian Tradisional Lelaki Iban Sarawak

Something to be shared. Sebab aku rasa maklumat mengenai kaum Iban di Sarawak, kalau kita Google melambak yang mengarut dari yang tepatnya. Sebagai orang Iban, why not aku kongsi perkara ini. Untuk membantu diri sendiri dan juga orang lain. Aku pun tengah belajar bahasa Iban. Cetek lagi ilmu aku dalam bahasa ibunda sendiri. Btw, aku ambil Bahasa Iban sebagai minor di UPSI. Sebenarnya maklumat tersebut merupakan assigment aku. Kalau ada yang salah sila perbetulkan. Kalau-kalau la ada pihak yang arif bahasa Iban lalu di blog ini . Aku masih lagi belajar, Banyak benda yang aku tak tahu.

Photo taken from Google and Other Blogs :)

Lanjang Ngepan tradisional laki ke dikena ba pala dikumbai kitai lanjang. Bisi sebengkah perengka ba lanjang ke dikumbai ketapu. Ketapu nya digaga ari wi. Wi nya dianyam lalu chura iya nitihka peneka diri empu. Udah wi tembu dianyam sereta dicat, iya digelar kitai ketapu. Bisi mega ketapu dianyam sereta dicat nitihka chura burung kenyalang. Udah ketapu tembu diany…

Semalaman di Perkampungan Orang Asli

Tengah takda benda nak buat, hati aku terpanggil untuk update blog. Cewahhh! Penangan belek folder gambar lama la tu. Pengalaman bermalam di Perkampungan Orang Asli agak menarik bagi aku. Aku suka program yang berbentuk bring me out to other places. Aku jenis yang tidak boleh duduk di tempat yang sama dalam jangka panjang sebab aku cepat muak, stres, sakit kepala. Aku suka tempat yang boleh refresh emosi dan jiwa. Gitu!
Ok, let make it short. Program anjuran Persatuan Bahasa Iban UPSI di Perkampungan Orang Asli Pecah Batu ini berbentuk khidmat masyarakat. Program ini santai dan simple je. Pertama, mendekati penduduk orang Asli. Kedua, pertukaran cara hidup @ budaya. Kami kaum Iban memperkenalkan budaya kami dan begitu juga dengan mereka! Agak seronok sebenarnya kalau susunan program itu betul dan padat.
Program: Program Khidmat Masyarakat di Perkampungan Orang Asli Tempat: Kampung Pecah Batu, Perak Tarikh: 13 Mac - 15 Mac 2015

Program ini bermula 13/3/2015. Tapi beberapa orang antara…

Luahan Hati Seorang Bohsia

Today is Friday . I'm free . Eh , bukan aku memang selalu free ke ? wakakaka . Ohkay serius sikit . TV show favourite dah nak start dah ni . fokus fokus fokusssss !
iklan ini ditaja oleh Loreal Paris .  Apa kaitan diri ku ini dengan Loreal Paris ? Tetiba (-_-")
Hye you all ! Selamat pagi ! apa khabar ? Anda , bersama saya pengacara pada hari ini Cik Meeniey Vogue The Best !! (lambai tangan) Anda sedang menyaksikan rancangan No Rumours No Glamours ! Nah , ko ada ? Kita akan kupas sedikit tajuk mengenai perjalanan hidup seorang bohsia bersama tiga orang tetamu jemputan iaitu Profesor Kiah , Datin Joyah dan bekas bohsia Cik Munah !
Main main jugak , gedik gedik jugak tapi aku tak sentuh fasal hidup orang lain . ewahhhh ! Isnin minggu depan , aku akan sitting for JPJ test pukul 2 petang . Harap semuanya berjalan dengan lancar . Sebulan dah aku belajar memandu . Dulu , hidup hidup aku ingat belajar drive sampai 3 bulan . Mana ada orang nak ajar engko sampai 3 bulan ? At least lah…