Skip to main content

CHRISTMAS PREPARERATION @ CAROLING



HYE YOU ALL



lama gilaaa aku tak hapdet belog. dah berpuaka dah belog ni jadi nya. rindu aku takkk ? cakaplah koranggg rindu. kang aku majuk kang lompat dari papan anjal baru taw ! wakakaka. dalam minggu nie,aku ter-busy sikit. a lot of activities (cakap orang puteh jap) ~ aktiviti keagamaan. ada yang rasa nak muntah darah ke ? anda dibenarkan muntah. nape tak caye ke kalaw aku join aktiviti keagamaan ? sejahat jahat aku (eyh,jahat sangat ke aku selama nie) muahahahaha *gelak setan. masehh lagi ingat TUHAN taw. bulan 12 ni takan korang tak taw musim perayaan apa ye dak. of course lah christmas. selalu nye,ada orang tanya macam mana preparation untuk sesuatu perayaan of course kita akan jawab "aku bako cheese kek lapan tingkat" "mak aku buat 20 jenis biskut" "kita beli baju 10 pasang tahun nie" "ayah beli sofa baru" and bla bla bla ! bagi aku,christmas preparation nie tak dimula kan dengan membeli pokok christmas se-besar tiang elektrik,buat kek or biskut,beli baju cantek cantek. tapi christmas preparation dimulakan dengan aktiviti caroling. eerrr...ada sesape yang tak taw apa itu caroling ?? malas lah nak jelaskan. korang mintak lah penjelasan ngan MR.GOOGLE kita,boleh dak.

nak ikut caroling,mesti sediakan lilin. sebab time kita menyanyi terpekik terlolong lilin ni di-angkut sekali.
aku pun still blur blur kenape lilin nie wajip ada masa caroling (-.-") maybe kelahiran Jesus Christ nie dianggap seperti lilin memberi cahaya & menerangi manusia. dan membuka pintu syurga. *ini bukan fakta tapi hanya melalui anggapan & imaginasi ku je.




Langsuir & Langsayur. Lariikkk (>,<")

weuuww ! muka kusut berpeluh peluh masam. no bad comment about this pix. ok choww !

H U J A N. every year,hari pertama kitorang caroling kompem hujan. tapi takpe kata ketua sembahyang kitorang ~ take it as a bless ! amennn (^^V)

from left : ning baizura,kris dayanti & ayu ting ting. eyh,dorang sambut christmas ke ? =P

hari pertama,aku naik motocycle wif my bestie. basah kuyup datang kat umah ! tak guna punya ujan. tapi nasib baek hari yang kedua naik kereta si @#%^& sebab bestie aku balik bintulu. jahanam betul punya orang !  (T______T)



weiii ! apa fasal ko ambek ambek gambar macam kerang busuk nih weii ! tak senonoh betol. muahahaha.

kalaw ambek gambar memang aku main bedal jer ! tak kira orang dah ready ke belom. suka aty aku lah kan..aku punya kamera. nak aku ambek gambar ko tengah tayang gigi ada karat cokelat itam pun tade masalah kan ?



beberapa lagi gambar tak senonoh akan disiarkan. gambar mereka yang terngangga terpekik terlolong sedang menyanyi. Tak caye ? ok,tengok lah sendiri. jangan ketawa ok. kesiann kang dorang. senyum je tak perlu kata apa apa..senyum (*_________________*) sila perhatikan mulut menmasing. cute kan kan kan. wakakaka



kak,control kakkk.... tak baek orang tengok ! kang kontroversi kang. aku malas nak ber-tanggung jawab
wonder girls versi malaysia ~ pengsannn duapulohkaki ke bawah tanah

tyme nie kat rumah cekgu aku yang merangkap juga kazen aku. or lebih senang ceta,dia cekgu aku tapi dia kazen aku. eh ehh ehh... lebih kurang macam tu lah (~,~") keliru dah !
 

panjanggg gila entry kali nie. malas aah nak ceta stage by stage. nanti aku update fasal hari pertama je.. kang yang kedua ketiga nya lesap ! adoii penat ceta. kering dah tekak (minum air pegi dapur jap). ok,kita sambung lagi. kali ni,aku nak kasik korang tengok gambar gambar hasil daripada photoshoot gambartaksenonoh studio art. kehkehkeh. photoshoot kali ini bertemakan pokok krismas. joommmm layannnn ~


model khas dua beradek dari Hungary. Pure hungarian. ;)
 
photoshoot gabungan antara model hungary dan venezuela. kombinasi kakak adek.

model yang bermuka exotic. yang baju merah menyala semangat menyala nyala tu diterbangkan exclusive dari zimbabwe woii ! anugerah model muka exotic dia pegang. ko ada ?? tak hado kan...jadik diam ! muahahaha.

model hungary VS model korea. cayelahh ! maap yerr,gambar nie versi gambar orang yang malu maluw siput. apatah lagi dengan model yang memakai topi santa tu. tak bole kacaww ~ dalam beberapa hari lagi dia akan menamatkan zaman dara dia. dia akan kahwin dengan tae yang. haha. hah ! pasni,kompem dorang cepat cepat google sape tae yang tu. wuwuwuwu (^__________________________^) ambek kaw senyum sampai bibir koyak.





makin lama aku makin perasan. dorang yang main gitar nie macam budak muzik penyanyi jalanan taw takk. (-.-")



alololo cute kan ? nampak topi santa tu dulu,baru nampak batang idung. ni lah bakal suami kepada bakal anak aku. *eh tentiba jerr. ok nexttttt

selalu nya kalaw caroling,kita akan diberi biskut. tak biskut pun,kita dapat london layer cake ke apollo ke dan yang sewaktu dengan nya. tyme caroling nie memang bersedia lah nak angkut banyak banyak benda tu. bukan nye makan pun. saje je nak tayang tayang kat adek adek yang tak ikut. muahaaha. kalaw aku,aku akan bawa beg. tak beg pun mesti guna seluar yang poket nya besar besar. senang sikit nak simpan gula gula or biskut. nie baru sehari je dah dapat sebanyak nih. kehkehkeh. eyh,kalaw bawak beg tu ketara sangat kita nak culik biskut biskut.


setakat nie jer lah erkk. kang korang ngantok sampai kuar buih pulak berdengkur. lagipun,aku masih busy nie. ada majlis perkahwinan & persandingan kat rumah aku. kalaw ada masa aku hapdet pulak fasal tu. nak kasikk korang tengok macam mana kaum kitorang kahwin. hehe. ok bye !


*baw sedaap je masakan dari luar dapat hidu sampai dalam bedroom*




Comments

AQtYno_88 said…
huhuhu. .. best mat cdak ea carolling gak.. . hugi xulih join,huhuuhuhuhuh. . ..

Popular posts from this blog

Pakaian Tradisional Lelaki Iban Sarawak

Something to be shared. Sebab aku rasa maklumat mengenai kaum Iban di Sarawak, kalau kita Google melambak yang mengarut dari yang tepatnya. Sebagai orang Iban, why not aku kongsi perkara ini. Untuk membantu diri sendiri dan juga orang lain. Aku pun tengah belajar bahasa Iban. Cetek lagi ilmu aku dalam bahasa ibunda sendiri. Btw, aku ambil Bahasa Iban sebagai minor di UPSI. Sebenarnya maklumat tersebut merupakan assigment aku. Kalau ada yang salah sila perbetulkan. Kalau-kalau la ada pihak yang arif bahasa Iban lalu di blog ini . Aku masih lagi belajar, Banyak benda yang aku tak tahu.

Photo taken from Google and Other Blogs :)

Lanjang Ngepan tradisional laki ke dikena ba pala dikumbai kitai lanjang. Bisi sebengkah perengka ba lanjang ke dikumbai ketapu. Ketapu nya digaga ari wi. Wi nya dianyam lalu chura iya nitihka peneka diri empu. Udah wi tembu dianyam sereta dicat, iya digelar kitai ketapu. Bisi mega ketapu dianyam sereta dicat nitihka chura burung kenyalang. Udah ketapu tembu diany…

Semalaman di Perkampungan Orang Asli

Tengah takda benda nak buat, hati aku terpanggil untuk update blog. Cewahhh! Penangan belek folder gambar lama la tu. Pengalaman bermalam di Perkampungan Orang Asli agak menarik bagi aku. Aku suka program yang berbentuk bring me out to other places. Aku jenis yang tidak boleh duduk di tempat yang sama dalam jangka panjang sebab aku cepat muak, stres, sakit kepala. Aku suka tempat yang boleh refresh emosi dan jiwa. Gitu!
Ok, let make it short. Program anjuran Persatuan Bahasa Iban UPSI di Perkampungan Orang Asli Pecah Batu ini berbentuk khidmat masyarakat. Program ini santai dan simple je. Pertama, mendekati penduduk orang Asli. Kedua, pertukaran cara hidup @ budaya. Kami kaum Iban memperkenalkan budaya kami dan begitu juga dengan mereka! Agak seronok sebenarnya kalau susunan program itu betul dan padat.
Program: Program Khidmat Masyarakat di Perkampungan Orang Asli Tempat: Kampung Pecah Batu, Perak Tarikh: 13 Mac - 15 Mac 2015

Program ini bermula 13/3/2015. Tapi beberapa orang antara…

Luahan Hati Seorang Bohsia

Today is Friday . I'm free . Eh , bukan aku memang selalu free ke ? wakakaka . Ohkay serius sikit . TV show favourite dah nak start dah ni . fokus fokus fokusssss !
iklan ini ditaja oleh Loreal Paris .  Apa kaitan diri ku ini dengan Loreal Paris ? Tetiba (-_-")
Hye you all ! Selamat pagi ! apa khabar ? Anda , bersama saya pengacara pada hari ini Cik Meeniey Vogue The Best !! (lambai tangan) Anda sedang menyaksikan rancangan No Rumours No Glamours ! Nah , ko ada ? Kita akan kupas sedikit tajuk mengenai perjalanan hidup seorang bohsia bersama tiga orang tetamu jemputan iaitu Profesor Kiah , Datin Joyah dan bekas bohsia Cik Munah !
Main main jugak , gedik gedik jugak tapi aku tak sentuh fasal hidup orang lain . ewahhhh ! Isnin minggu depan , aku akan sitting for JPJ test pukul 2 petang . Harap semuanya berjalan dengan lancar . Sebulan dah aku belajar memandu . Dulu , hidup hidup aku ingat belajar drive sampai 3 bulan . Mana ada orang nak ajar engko sampai 3 bulan ? At least lah…