Skip to main content

JEMPUTAN HARI RAYA SAMBIL MELENCONG MENGURANGAKAN STRES




HYE YOU ALL



sorry sayanggg ! semalam aku tak banyak mengh-update sebab penat sensangat... =_="
ehh...pergi rumah sebuah aje pun penat ? biar betul aku ni kan...
anyway,gembira sengsara rasa dapat jumpa kawan lama. almaklumlah Dekat dekat setahun tak jumpa.
kawan aku tu result SPM dia cantekk tapi yelahh ada masalah lain yang tak dapat dielakkan
sebab tu tak dapat sambung belajar.
girls dah ready pukul 9 setengah a.m cam tu aah. aku pun tak tengok jam.
tapi terpaksa tunggu dato' maharajalela yang sorang tu mandi. bencisss ! mengalahkan perempuan lama nya.









 
sebelum pegi tu,kena isi minyak duluw takanlah nak isi air kan ?

stesen minyak manual di pekan.


aku ni kalaw pasal berjalan memang number one chap unta. takanlah aku yang besar gedebak ni disuruh merangkak kan ? #besar~usia dha meningkat maksud ku di sini. paham yee...
so dear our journey started from here.



perlu kha aku kenalkan jugak yang nie rumah ?
NURUL'S VILLA


tuan punya rumah. errr...yang girl tu lah nurul. yang laki tu bukan..just anak sedara nurul.
#kena siat aku show gambar nie..

asal jer kawan jemput datang umah masa sambut perayaan,kompom kita orang yang last sekali.
tulah pasal tak pernah dapat melantak sekawah makanan tuh ! bengang betol... >_<
masih awal lagi kita orang balik tyme tu. so,sama sama bantai aah plan memasing nak pi mana.
dahlah duit tak standby... i.c pun tak diangkut sekali. nasib baek aku hade. dorang girls yang tak hade !
hahaha. dengan perasaan yang tak rasa bersalah #i.c tak hade,lesen L je ade...kita orang melencong pi bandar woii.kita orang riding motosikal pi farley. aku dengan bestie aku,riding moto adek dia...memang sengsara aah. caye lah...bunyi dia macam bunyi helikopter sebab ekzos dah renovate. -..-" tyme atah startkan moto tu...semua orang pandang ! nape hendak memandang segala..ingat orang laki saja ke bole guna moto punya bunyi macam tuu ? aku cakap dalam hati :
"dahlah i.c tak di angkut,lesen hanya L je...di tambah bunyi moto gitu ! memang polis takan ampunkan kita dua kalaw kena saman,walaupun ni tyme raya"

sibu jaya ~ isi air dulu =P

minah rempit sejati.

perhatikan selipar laylen tu. Selipar ape tu hoo ? ok,jangan jawab

dah sampai kat farley :)

lelaki memang macam tu ke kalaw outing ? suka jalan sendiri

The Pussycat Dolls.
 
 
Charlie's Angels

From left : beyonce,britney spears & lady gaga

from left : mulan jameela,kris dayanti & inul daratista

bergambar di depan cermin memang perkara semula jadi bagi semua perempuan. girls memang pantang
tengok cermin. sape yang tak buat perkara ni kat mall memang sah dia terencat. muahahaha #jangan over ok..nanti tak vogue. geram aah tyme outing guna moto pluz helmet. kompom rambut kusut !!
guna jari pun tak bole. terpaksa cover pulak nak uruskan rambut tyme kat parking,takut kalaw ada
manusia lalu. hahaha. disebabkan ada kegawatan ekonomi negara,kita terpaksa makan & minum yang simple dan ringan ringan jer. T_____T *btw,aku sukaaa dua gambar kat bawah ni. Cuteeee taw !


dorang kena paksa dengan sengsara aah tyme nie nak bagi air kat aku sebab aku
nak amek gambar ! haha. sorry guyssss... kalaw tak bagi,kang aku merajuk terjun dari batang toge kang.
thankss laylen,spon kita orang ! hihihi. macam tu baru gentle man... :)

yang last sekali,wajib ada benda nie

paris hilton muka tempe. -_-*



p/s : penaattttt...maseh terasa kematup buntut ni dok kat moto berjam jam.
thankz guysss sebab tolong aku buang boring.korang akan balik tak lama gi kan ? i'll miss all of you T___T aku upload photo ni sekeping 1 to 2 min taw.. :'(

Comments

Popular posts from this blog

Pakaian Tradisional Lelaki Iban Sarawak

Something to be shared. Sebab aku rasa maklumat mengenai kaum Iban di Sarawak, kalau kita Google melambak yang mengarut dari yang tepatnya. Sebagai orang Iban, why not aku kongsi perkara ini. Untuk membantu diri sendiri dan juga orang lain. Aku pun tengah belajar bahasa Iban. Cetek lagi ilmu aku dalam bahasa ibunda sendiri. Btw, aku ambil Bahasa Iban sebagai minor di UPSI. Sebenarnya maklumat tersebut merupakan assigment aku. Kalau ada yang salah sila perbetulkan. Kalau-kalau la ada pihak yang arif bahasa Iban lalu di blog ini . Aku masih lagi belajar, Banyak benda yang aku tak tahu.

Photo taken from Google and Other Blogs :)

Lanjang Ngepan tradisional laki ke dikena ba pala dikumbai kitai lanjang. Bisi sebengkah perengka ba lanjang ke dikumbai ketapu. Ketapu nya digaga ari wi. Wi nya dianyam lalu chura iya nitihka peneka diri empu. Udah wi tembu dianyam sereta dicat, iya digelar kitai ketapu. Bisi mega ketapu dianyam sereta dicat nitihka chura burung kenyalang. Udah ketapu tembu diany…

Semalaman di Perkampungan Orang Asli

Tengah takda benda nak buat, hati aku terpanggil untuk update blog. Cewahhh! Penangan belek folder gambar lama la tu. Pengalaman bermalam di Perkampungan Orang Asli agak menarik bagi aku. Aku suka program yang berbentuk bring me out to other places. Aku jenis yang tidak boleh duduk di tempat yang sama dalam jangka panjang sebab aku cepat muak, stres, sakit kepala. Aku suka tempat yang boleh refresh emosi dan jiwa. Gitu!
Ok, let make it short. Program anjuran Persatuan Bahasa Iban UPSI di Perkampungan Orang Asli Pecah Batu ini berbentuk khidmat masyarakat. Program ini santai dan simple je. Pertama, mendekati penduduk orang Asli. Kedua, pertukaran cara hidup @ budaya. Kami kaum Iban memperkenalkan budaya kami dan begitu juga dengan mereka! Agak seronok sebenarnya kalau susunan program itu betul dan padat.
Program: Program Khidmat Masyarakat di Perkampungan Orang Asli Tempat: Kampung Pecah Batu, Perak Tarikh: 13 Mac - 15 Mac 2015

Program ini bermula 13/3/2015. Tapi beberapa orang antara…

Luahan Hati Seorang Bohsia

Today is Friday . I'm free . Eh , bukan aku memang selalu free ke ? wakakaka . Ohkay serius sikit . TV show favourite dah nak start dah ni . fokus fokus fokusssss !
iklan ini ditaja oleh Loreal Paris .  Apa kaitan diri ku ini dengan Loreal Paris ? Tetiba (-_-")
Hye you all ! Selamat pagi ! apa khabar ? Anda , bersama saya pengacara pada hari ini Cik Meeniey Vogue The Best !! (lambai tangan) Anda sedang menyaksikan rancangan No Rumours No Glamours ! Nah , ko ada ? Kita akan kupas sedikit tajuk mengenai perjalanan hidup seorang bohsia bersama tiga orang tetamu jemputan iaitu Profesor Kiah , Datin Joyah dan bekas bohsia Cik Munah !
Main main jugak , gedik gedik jugak tapi aku tak sentuh fasal hidup orang lain . ewahhhh ! Isnin minggu depan , aku akan sitting for JPJ test pukul 2 petang . Harap semuanya berjalan dengan lancar . Sebulan dah aku belajar memandu . Dulu , hidup hidup aku ingat belajar drive sampai 3 bulan . Mana ada orang nak ajar engko sampai 3 bulan ? At least lah…