Skip to main content

PLAY WITH MY NAME




HYE YOU ALL



olaaa meyamor ! semalam beta tak mengh-up-date rasa seperti bertahun lama nya. Cehhh !
korang tak pergi rumah kenkawan yang menyambut raya kerr ? kalau pergi ajak aku sekali taw.
and kalau korang tak pergi pun takpe,dok umah macam aku...update blog,berfacebook,boring,tido,makan & buat perkara yang sama berulangkali. #memang dasar orang malas ! muahahaaku dah janji dengan korang pasal nak buat  segmen tentang diri aku. Ingat laggiii tak ?

dengan ini saya MISH MEENIEY dengan bahagianya merasmikan segmen AKULAH DIA SEASON !!!
woii,bagilah tepukan woii...kurang asam betul korang nie.
baik,aku ingi memperkenalkan diri aku dulu. nama asli aku ialah





hah tu lah nama rasmi aku. takde ditambah bahan pengawet ke hape okeh. original punye.
nama tu ayah aku yang bagi. kata orang tua2 #chewahh.. lebih elok kalau suami yang bagi nama anak.
lebih kurenggg ada berkaitan dengan tuah & nasib aah. aku pun tak pasti sangat. tapi kan,kalau
orang laki yang bagi nama baby 2 kenkadang cincai gak..tak cantek nama dorang kasih kan ?!

korang nampak dua nama kat belakang tu tak ?? tu nama bapa aku sebenarnye...
disebabkan nama bapa aku macam tu,banyak orang salah anggap kat aku.
dorang selalu ingat aku nie Islam. Hahaha. Tentiba kan kawan kat facebook ucap selamat berbuka puasa,selamat hari raya aah. Aku diam jer...pastu baru aku bagitau dorang cam nie
"haha.sorry ok. actually i'm not Muslim" dorang terkejut dow.

nie satu lagi kesah. berlaku kat dalam kelas ICT. cikgu ICT kita orang tu memang sumpah lawak sengsara.
masa tu kita orang beratur nak check nama & i.c untuk kerja kursus. Tiba jer giliran aku.....
cikgu : nama ?
aku : Tania
cikgu : binti
aku : anak
~dia berhenti menulis & renung aku kejap~
cikgu : jangan main2... saya bagi kosong markah kamu nanti
aku : betul lah cikgu... TANIA ANAK ELIAS IDRIS
cikgu : kenapa selalu pakai baju kurung ?
#aku tak jawab & terus pergi tempat duduk.




aku nie memang pantang aah kalaw orang tulis nama aku macam nie :
#TANIA
#TANIA ELIAS
#TANIA E.IDRIS
#TANIA IDRIS
bukan nyer hape. cuba engkaw pikir waras sikit...nama tania tu bukan aku sorang je taw. bepuloh juta ekor
manusia guna nama tu. kalaw tak caye taip aah kat google ke,facebook ke...kompom orang puteh,orang negro muka kuar. kalaw nak tulis nama aku,tolong eyh angkut nama bapak aku sekali.
kenkadang benggang jugak aku ! ada ke patut nama bapak aku tertinggal satu...dorang tulis nama aku
angkut sekali nama ELIAS tu tapi tinggalkan IDRIS plak. kesiann bapak aku. ia umpama korang tinggalkan
badan dia sebelah..yang sebelah lagi korang angkut. Tolong eyh...tolong sangat sangat sannggaaatt !
kalaw orang tulis nama aku salah,aku bom sana sini. tapi bila aku tulis nama fahmi salah,tak hade pun
dia melentingkan. HAHAHA. aku lain,dia lain okeh pak tompel.

tapi kalau korang tulis nama aku macam nie pun tak hape...
TANIA MEENIEY.
meeniey or niey tu nickname aku. kenkawan lah yang salu panggil cam tu. alahh ! lagu JB tu lah eenie meenie.
tapi meeniey tu nama sebenar aku yer...harap paham. bukan aku nak booking tajuk lagu JB.
boring ke ?? maap ye,nie memang entry khusus untuk memperkenalkan diri. kang orang salah anggap pulak dengan nama aku. ok..cerita dongeng sleeping beauty tamat di sini.



p/s : sekarang nie korang dah taw aah macam mana nak panggil aku dengan nama apa. Korang jugak
dah taw dah macam mana nak tulis nama aku kan ? kalaw masih salah jugak,memang nak kasih
bom orang tu.

Comments

Popular posts from this blog

Pakaian Tradisional Lelaki Iban Sarawak

Something to be shared. Sebab aku rasa maklumat mengenai kaum Iban di Sarawak, kalau kita Google melambak yang mengarut dari yang tepatnya. Sebagai orang Iban, why not aku kongsi perkara ini. Untuk membantu diri sendiri dan juga orang lain. Aku pun tengah belajar bahasa Iban. Cetek lagi ilmu aku dalam bahasa ibunda sendiri. Btw, aku ambil Bahasa Iban sebagai minor di UPSI. Sebenarnya maklumat tersebut merupakan assigment aku. Kalau ada yang salah sila perbetulkan. Kalau-kalau la ada pihak yang arif bahasa Iban lalu di blog ini . Aku masih lagi belajar, Banyak benda yang aku tak tahu.

Photo taken from Google and Other Blogs :)

Lanjang Ngepan tradisional laki ke dikena ba pala dikumbai kitai lanjang. Bisi sebengkah perengka ba lanjang ke dikumbai ketapu. Ketapu nya digaga ari wi. Wi nya dianyam lalu chura iya nitihka peneka diri empu. Udah wi tembu dianyam sereta dicat, iya digelar kitai ketapu. Bisi mega ketapu dianyam sereta dicat nitihka chura burung kenyalang. Udah ketapu tembu diany…

Semalaman di Perkampungan Orang Asli

Tengah takda benda nak buat, hati aku terpanggil untuk update blog. Cewahhh! Penangan belek folder gambar lama la tu. Pengalaman bermalam di Perkampungan Orang Asli agak menarik bagi aku. Aku suka program yang berbentuk bring me out to other places. Aku jenis yang tidak boleh duduk di tempat yang sama dalam jangka panjang sebab aku cepat muak, stres, sakit kepala. Aku suka tempat yang boleh refresh emosi dan jiwa. Gitu!
Ok, let make it short. Program anjuran Persatuan Bahasa Iban UPSI di Perkampungan Orang Asli Pecah Batu ini berbentuk khidmat masyarakat. Program ini santai dan simple je. Pertama, mendekati penduduk orang Asli. Kedua, pertukaran cara hidup @ budaya. Kami kaum Iban memperkenalkan budaya kami dan begitu juga dengan mereka! Agak seronok sebenarnya kalau susunan program itu betul dan padat.
Program: Program Khidmat Masyarakat di Perkampungan Orang Asli Tempat: Kampung Pecah Batu, Perak Tarikh: 13 Mac - 15 Mac 2015

Program ini bermula 13/3/2015. Tapi beberapa orang antara…

Luahan Hati Seorang Bohsia

Today is Friday . I'm free . Eh , bukan aku memang selalu free ke ? wakakaka . Ohkay serius sikit . TV show favourite dah nak start dah ni . fokus fokus fokusssss !
iklan ini ditaja oleh Loreal Paris .  Apa kaitan diri ku ini dengan Loreal Paris ? Tetiba (-_-")
Hye you all ! Selamat pagi ! apa khabar ? Anda , bersama saya pengacara pada hari ini Cik Meeniey Vogue The Best !! (lambai tangan) Anda sedang menyaksikan rancangan No Rumours No Glamours ! Nah , ko ada ? Kita akan kupas sedikit tajuk mengenai perjalanan hidup seorang bohsia bersama tiga orang tetamu jemputan iaitu Profesor Kiah , Datin Joyah dan bekas bohsia Cik Munah !
Main main jugak , gedik gedik jugak tapi aku tak sentuh fasal hidup orang lain . ewahhhh ! Isnin minggu depan , aku akan sitting for JPJ test pukul 2 petang . Harap semuanya berjalan dengan lancar . Sebulan dah aku belajar memandu . Dulu , hidup hidup aku ingat belajar drive sampai 3 bulan . Mana ada orang nak ajar engko sampai 3 bulan ? At least lah…